Kuinka nopeasti saan rahat?

Päätös lainasta tai lainasopimuksen kestosta tehdään muutamassa minuutissa, ja sinulle ilmoitetaan asiasta tekstiviestillä tai kotisivujemme kautta. Laina siirretään lainanottajan tilille 3 pankkipäivän kuluessa. Jos lainanottaja haluaa käyttää ottamansa lainan välittömästi, lainanottajan on valittava tarjottu iRaha+ palvelu lainan ottamisen yhteydessä.

Lainoja maksetaan tilille klo 7-23 välisenä aikana. Annetun aikavälin ulkopuolella maksuja ei suoritetta. Annettu aikaväli koske myös iRaha+ palvelulla haettuja lainoja.

Kuka voi saada kulutusluottoa iRahalta?

iRahan lainat ja palvelut on tarkoitettu täysikäisille, raha-asiansa hyvin hoitaneille Suomessa asuville henkilöille. Tiedoissasi ei saa olla maksuhäiriömerkintää. Lopullisen päätöksen saat hakemalla pikalainaa lainahakemuksella.

Miten lainaa haetaan?

Valitse tarvitsemasi lainasumma, tunnistaudu ja täytä lyhyt hakemus, niin saat tarjouksen hetken kuluttua. Vastuullisena lainanantajana tarkistamme aina asiakkaidemme maksukyvyn, henkilötiedot ja luottotiedot. Tyypillisimpiä syitä lainahakemuksen hylkäämiseen ovat ikä, maksuhäiriömerkinnät ja yrityksemme suorittaman riskinarvioinnin tulos. Pienikin virhe lainahakemuksen täyttämisessä voi olla syy hylkäämiseen, joten täytä hakemuksesi huolellisesti.

Onko maksuni jo kirjattu?

Kun maksat, käytä aina viitenumeroa, jotta maksusi kirjataan oikein! Maksujen rekisteröinti kestää 1–2 pankkipäivää. Jos käytät laskun viitenumeroa maksaessasi, maksu yhdistetään laskuusi automaattisesti 2 pankkipäivän kuluessa, usein heti seuraavana päivänä. Jos maksu suoritetaan viikonloppuna tai yleisenä vapaapäivänä, maksun yhdistäminen laskuusi voi kestää 4 pankkipäivää.

Mikä on velkojeni saldo tällä hetkellä?

Voit tarkistaa kaikkien laskujen saldot itsepalvelurajapinnastamme tai sinulle lähetetystä laskusta. Löydät itsepalvelulinkin lainanantajan verkkosivuilta. Jos tarvitset apua, soita asiakaspalveluumme numeroon 0600 41 3169 (1€/puhelu+1,98€/min). Voit aina tarkistaa laskun sen viitenumerolla.

Miten voin lykätä lainan eräpäivää?

Tarvittaessa voit tilata lainojen erääntymispäivän siirron. Voit tilata eräpäivän siirron tekstiviestillä (katso sopimusehdot). Eräpäivän siirto 14 päivällä maksaa 5,00 euroa, ja saat siitä erillisen laskun. Voit tilata lainan eräpäivän toistuvan siirron vasta sen jälkeen, kun edellisestä siirrosta on maksettu 5,00 euroa ja maksu on rekisteröity laskulle. Maksut rekisteröidään yleensä 2 pankkipäivän kuluessa.

Haluan peruuttaa hakemani lainan.

Jos olemme jo maksaneet lainan ja sinulle on lähetetty vahvistus maksusta, soita asiakaspalveluumme ja pyydä ohjeita ja maksutietoja lainan palauttamista varten. Lainansaajalla on oikeus peruuttaa tekemänsä lainasopimus etämyyntitilanteessa ilmoittamalla siitä lainanantajalle 14 päivän kuluessa siitä, kun lainansaaja on saanut lainasopimuksen ja lainaa koskevat ennakkotiedot pysyvästi. Peruutusilmoitus voidaan tehdä kirjallisesti määräajassa osoitteeseen EPFOK Oy tai sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@iraha.fi.
Jos lainasopimukseen on liitetty muita palveluita, myös muut palvelut peruutetaan peruutusilmoituksen perusteella.
Lainasopimukseen lainanottajan pyynnöstä tehtyihin muutoksiin ei liity peruuttamisoikeutta.
Lainanottajan on palautettava lainasopimuksen perusteella saadut varat viipymättä ja viimeistään 30 päivän kuluessa peruutusilmoituksen lähettämisestä. Asiakaspalvelun on tarkistettava takaisin maksettava määrä koron laskemiseksi. Korko määräytyy lainan todellisen vuosikoron mukaan koko siltä ajanjaksolta, jona laina on ollut lainansaajan käytettävissä.
Jos lainasopimuksen perusteella saatuja varoja ei ole palautettu 30 päivän kuluessa, peruutus raukeaa ja lainasopimus jatkuu sen jälkeen edellisten ehtojen mukaisesti.

Haluan irtisanoa lainasopimuksen.

Jos kaikki aiemmat lainat ja palvelulaskut on maksettu, soita asiakaspalveluun. Lainansaajalla on oikeus irtisanoa lainasopimus muutosten yhteydessä ilmoittamalla siitä lainanantajalle todisteen kanssa. Irtisanomisen jälkeen jäljellä oleva laina on maksettava takaisin lainasopimuksen ehtojen mukaisesti.

Maksoin ilman viitettä / väärällä viitenumerolla.

Jos maksua ei ole kirjattu, soita asiakaspalvelumme numeroon 0600 41 3169 (1€/puhelu+1,98€/min), ilmoita maksupäivä ja maksettu summa. Mikäli maksua ei löydy puhelun perusteella, pyydämme lähettämään kopion kuitista asiakaspalveluumme sähköpostitse (asiakaspalvelu@iraha.fi).

Miten voin päivittää antamani tiedot?

Sopimuksen mukaan lainanottaja on velvollinen pitämään lainanantajalle antamansa omat tietonsa ajan tasalla. Jos haluat päivittää henkilötietojasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0600 41 3169 (1€/puhelu+1,98€/min) tai päivitä tiedot (tilinumero, laskutusosoite, puhelinnumero jne.) lainanantajan verkkosivustolla henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi.

Miten voin esittää kysymyksiä minulle lähetetystä tarjouksesta tai valittaa siitä?

Jos sinulla on kysyttävää saamastasi mainonnasta tai haluat ilmoittaa lähettäjälle saamasi ilmoituksen sisällöstä / käytöstä, lähetä kirjallinen viesti osoitteeseen PL998, 00101, Helsinki tai sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@iraha.fi.